Verkeersborden in De Savoyestraat nog steeds foutief opgesteld sinds 1 juni 2020,namelijk dubbel ,een einde-en begin bord per paal. (zie foto’s)
De Savoyestraat was al ‘verboden parkeren’ voor fietsen voor
1 juni 2020 en stond er één begin- of eindezone bord per paal.
Sinds de grote uitbreiding van zone ‘verboden parkeren’ voor fietsen op 1 juni 2020 staan de nieuwe begin- en eindezone borden aan de Vanderkelenstraat(kant Ladeuzeplein) en Tiensestraat (kant Deberiotstraat).
Daardoor moeten de verkeersborden aan De Savoyestraat bedekt worden zoals de borden ‘verboden parkeren ‘ voor fietsen in de Brusselsestraat ,tegenover Belfius bedekt zijn.
Ondanks contact met bestuur en klachtendienst Leuven, woordvoerder Politie, Korpschef Politie, Vlaamse overheid, Klachtendienst Vlaamse Overheid, Vlaamse ombudsman, Provincie Gouverneur… staan de borden nog steeds foutief opgesteld
COMITE P PARTIJDIG
Ik heb op 17 januari 2021 een mail naar dienst interne controle van de politie Leuven gestuurd en nog steeds geen antwoord gekregen.
Ik heb wel al op 15 september 2020 mail gestuurd naar dienst interne controle van politie Leuven en antwoord gekregen op 16 oktober 2020 van woordvoerder van politie Leuven Hoofdcommissaris Nicolas del Piero.
Hij schrijft dat alles ‘correct’ is maar antwoord niet op mijn minstens 10 concrete feiten. Ik voel me respectloos behandeld door politie Leuven. Ik van mening dat de zwakke burger recht heeft op uitleg, argumenten.
Daardoor ben ik niet tevreden met zijn antwoord, ik ben van mening dat hij een paar onwaarheden schrijft.
Ik heb veel uren aan onderzoek aanbesteed en tientallen keren de zone ‘verboden parkeren ” voor fietsen bestudeerd.
Ik ben van mening dat Hoofdcommissaris Nicolas Del Piero nooit is gaan kijken ondanks mijn mails met concrete informatie.
Ik ben van mening dat hij gewoon een woordvoerder is van een andere politie man, de baas van dienst Mobiliteit.
Gezien de tegenstijdigheden tussen de waarnemingen van de zwakke burger en de verklaringen van een machtige bevoegde vind ik dat de Hoofdcommissaris moest vragen aan de politie om de feiten ter plaatst te gaan onderzoeken.
Ik heb ook tientallen mails sinds half juni 2020 naar bestuur Leuven en Vlaamse overheid maar ze zijn allemaal woordvoerders waarschijnlijk van dezelfde machtige baas van dienst mobiliteit en/of van woordvoerder van de politie hoofdcommissaris Nicolas Del Pierro. Ik ben van mening dat Politie Leuven schade geeft aan het algemeen belang en de wetten van de rechtsstaat.
Sinds 1 juni 2020 is Leuven in centrum/winkel-wandel straten zone verboden parkeren voor fietsen, ongeveer 500m breedte en 1,3 km lengte van begin wandelstraat Brusselsestraat tot stationplein zonder tussen borden (herhalingen) en daardoor nog steeds 95% van de fietsers weten niet dat centrum/winkel-wandel straten verboden parkeren is voor fietsen.
Daarbij zijn er verschillende fouten gebeurt.
Daardoor staan sinds 1 juni 2020 dagelijks honderden fietsen verkeerd geparkeerd, ik vind deze situatie een rechtstaat onwaardig
Volgens mijn verschillende onderzoeken sinds begin juni 2020:
-De borden in de Savoyestraat staan foutief opgesteld sinds begin juni 2020,ondanks mijn tientallen mails naar bestuur en politie Leuven.
De borden staan dubbel opgesteld ,begin- en eindezone borden ‘verboden parkeren voor fietsen’ in ieder paal. Deze borden moesten gewoon bedekt worden. In de Brusselsestraat ,tegenover Belfius worden de vaste borden in een ‘uitgebreid zone’ gewoon bedekt en ook zoals ook in zomer 2019 werden borden bedekt in Kortstraat/grote Markt.
Hierover heb ik nog geen antwoord gekregen van Hoofdcommissaris Nicolas Del Piero.
– Er staat veel ‘illegale’ fietsenrekken met of zonder een afbeelding van een fiets op de grond binnen de zone verboden parkeren voor fietsen.
*Aan Hema, Parijstraat dagelijks (dag en nacht) tientallen fietsen geparkeerd sinds begin juni 2020
*Aan Museum M en volgend gebouw in Vanderkelenstraat een fietsenstalling van ongeveer 100 m lang met altijd (dag en nacht) tientallen fietsen geparkeerd.
*In vanderkelenstraat ( boven hoek met Diestestraat) staat ook dagelijks (dag-nacht) een lange rij fietsen geparkeerd zelfs voor ingang van deur appartementsgebouw,
* Aan begin Minckeliersstraat (kant centrum) staan fietsrekken buiten een school (zonder blauwe borden voor fietsers ) in zone verboden parkeren voor fietsen!?
Er zijn nog tientallen andere illegale fietsen parkingen…
Hierover geen antwoord gekregen van Hoofdcommissaris.
-Er staan ook juist binnen zone verboden verboden voor fietsen ,fietsrekken met een blauwe bord ‘wettelijke parkeren’ voor fietsen. Hoofdcommissaris schrijf dat een uitzondering is maar wel wettelijk.
Ik vind dat verwarring schept.
Ook een ‘uitzondering’ kan gezien worden als een schending van het gelijkheidsbeginsel in de grondwet.
Ik vind dat een onafhankelijke expert moet motiveren de wettelijkheid van de ‘uitzondering’
De meeste Uitzonderingen(blauwe borden) staan ook aan begin zone ‘verboden parkeren voor fietsen’, daarbij als de Stad hun begin zones ‘verboden parkeren voor fietsen “(zoals gedaan heeft in de Brusselsestraat) zou opschuiven 30 meter dan zouden alle wettelijke fietsrekken vallen buiten de zone “verboden parkeren voor fietsen’.
Mij lijkt onbekwaamheid of weinig respect van de bevoegde diensten voor de fietsers.
–Begin wandelstraat Brusselsestraat op 1 juni 2020 stond vast in de grond het beginbord ‘verboden parkeren voor fietsen’ en juist daarachter een bord ‘wettelijk parkeren voor fietsen’
Ik vond tegenstrijdig en foutief en half juni heb ik gebeld naar ROBtv,de volgende dag zijn ze gekomen en op de plaats gefilmd en die info gegeven. Een week later was het bord uit de grond en 20m verschoven zodat de fietsenrekken vallen buiten zone ‘verboden parkeren voor fietsen’!!.
https://www.robtv.be/nieuws/onduidelijke-verkeerssituatie-voor-fietsers-in-parijsstraat-100364?fbclid=IwAR3SkwUVMjkoc6hIbxc1PsCDkZ0h1s3N_uj8D8hDnev9_0UsCO8Kq4I716A
Nu is de vraag waarom heeft de Stad niet alle andere begin borden 30meter verschoven? zodat de fietsrekken ook buiten de ‘zone verboden parkeren voor fietsen” vallen?
Waarom in één straat verschuiven en niet in de andere straten?
Het is tegenstrijdig en schept verwarring tussen Brusselstraat en de andere straten.
Waarom in de Brusselsestraat bord ‘verboden parkeren voor fietsen ‘ uit de grond halen en verschuiven 20 meter zodat fietsenrekken vallen buiten de zone ‘verboden parkeren’ en schrijven dat in andere straten wel wettelijk is?
Hierover heb ik een extra mail naar Hoofdcommissaris gestuurd en geen antwoord gekregen.
….
Ik vind moet een onderzoek komen door een onafhankelijk expert in verkeersborden ‘verboden parkeren’ voor fietsen en wil graag een rondleiding geven want ik ken de situatie ter plaatse.
ik heb foto’s over borden De savoyestraat,
vriendelijke groeten,janu