In een alweer laakbare poging om zijn desastreuze imago nog enigszins te redden heeft oliemaatschappij BP de afgelopen weken massaal zoektermen gekocht die op zoekmachines als Google en Bing worden ingegeven door mensen die informatie willen over de olieramp in de Golf van Mexico. Wie woorden als ‘oil spill’ intypt, komt daarbij terecht op de ‘gesponsorde links’, die doorverwijzen naar BP’s nieuwssite ‘Gulf of Mexcio Response’.
“We hebben zoektermen op zoekmachines als Google gekocht om het mensen gemakkelijker te maken om meer over ons werk in de Golf van Mexico te weten te komen en om links te bieden naar informatie over het indienen van claims, het rapporteren van olie op het strand en het aanmelden van vrijwilligers”, zegt een woordvoerder van BP tegen ABC News.
Sinds het begin van de crisis heeft BP ook advertenties op volledige krantenpagina’s geplaatst om de Amerikanen gerust te stellen, dat ‘we er zullen komen’. In totaal heeft BP een budget van 50 miljoen dollar voorbehouden voor pr-acties rond de olieramp. Met de marketingactie probeert de oliemaatschappij een eigen alternatief te bieden voor de stroom negatief nieuws over het bedrijf.
See live oil cam feed / PBS NewsHour
http://www.ustream.tv/pbsnewshour
Bron : ABC / PBS NewsHour/ Express.be