Heksenvervolging van de Antwerpse ‘patsers’.

Heksenvervolging van de Antwerpse ‘patsers’.

dinsdag 15 januari 2013 16:24

Hoewel de scherpzinnigste rechters van heksen en zelfs de heksen zelf van hun schuld aan hekserij overtuigd waren, was er toch geen schuld. Zo is het met alle schuld. En zo is het ook met de Antwerpse “patsers”Hoewel de scherpzinnigste rechters van heksen en zelfs de heksen zelf van hun schuld aan hekserij overtuigd waren, was er toch geen schuld. Zo is het met alle schuld. En zo is het ook met de Antwerpse “patsers”

Door de opzettelijke vermenging van realiteit en fantasie zijn de Antwerpse minderheidsgroepen blijkbaar acteurs en is het toegelaten hun te stigmatiseren. Wat de situatie nog erger maakt is de typische terughoudendheid van de media die de waarheid niet in close-up wil laten zien.
Bart De Wever die het verderf in “zijn” stad wil opruimen en daarbij zelf de procureur Dams als één van de zijn kuisproducten mag aanwenden. 

Eerst een kort geschiedenisles

“Voor 1933 was Berlijn het symbool van alles wat voos was, niet alleen voor de Nazi’s, maar ook voor een behoorlijk aantal Duitse romantische nativisten. Rond 1890 wilde een verzameling natuurliefhebbers, folkloreadepten en voorstanders van een puurder, organischer, Germaanser thuisland, volgens populaire slogans uit die tijd, ‘weg uit Berlijn”, en vluchten uit de baksteen Berlijn’, met zijn fabrieken, achterbuurten, nachtclubs, socialisten, democraten, joden en andere vreemdelingen. De grote Pruisische hoofdstad werd gezien als een hybride, kunstmatige kopie van Franse, Engelse, Oostenrijkse en Amerikaanse steden. Het modernisme van Berlijn was ‘on-Duits’.

In nazi-propaganda werden Berlijns warenhuizen, die de Duitse vrouw corrumpeerden met decadente, ‘kosmopolitische’ producten als cosmetica en sigaretten, beschimpt als symbolen van het Joodse materialisme en in nazi-publicaties werden ze afgebeeld als slijmerige octopussen die kleine Duitse ondernemingen en eerlijke Duitse handwerkslieden wurgden. Artistiek modernisme en natuurwetenschappen werden als joods bedroog gezien. Jazz, of ‘negermuziek’, werd aan de kaak gesteld als verdorven Amerikanisme.”

Hoewel Vlaams nationalisten niet uit de stad willen, willen ze de stad wel terug winnen. Dit kan enkel door een harde optreden en door de etnische-culturele minderheid als zondebok te gebruiken. Het is ‘on-Vlaams’ om met dure auto’s te rijden! Oude wijn in nieuwe vaten, zou ik zeggen.
Het nieuws liet ook enkele handelaars zien die het beu waren dat hun zaken slecht gingen door de aanwezigheid van jongerenbendes. Wat je ook ziet in de media is de bijna opzettelijke afwezigheid van de getroffen gemeenschap alsof die geen stem hebben of is het gewoon omdat ze geen Nederlands kunnen. Of is het misschien omdat slijmerige moslim octopussen niet fotogeniek genoeg zijn.

Dat De Wever de studie van de Utrechtse universiteit gebruikt om zijn cultuurkritiek te staven bewijst nog maal eens dat ‘negermuziek’ voor problemen zorgt.

dagelijkse newsletter

take down
the paywall
steun ons nu!