De community ruimte is een vrije online ruimte (blog) waar vrijwilligers en organisaties hun opinies kunnen publiceren. De standpunten vermeld in deze community reflecteren niet noodzakelijk de redactionele lijn van DeWereldMorgen.be. De verantwoordelijkheid over de inhoud ligt bij de auteur.

Open brief aan Michel Bovy, HR Rail

Open brief aan Michel Bovy, HR Rail

zaterdag 21 december 2013 09:45
Spread the love

Geachte heer Bovy,

gisteren heb ik uw benoeming vernomen: Bravo, gefeliciteerd.

Vandaag hoor ik in het persoverzicht een wel zeer kritische noot van Het laatste Nieuws.

Misschien is dat begrijpelijk als men vrij en liberaal denkt; al die treinen die ooit werden geblokkeerd.

Als ex-voorzitter ACV 50+ heb ik jaren geleden vaak gepleit om niet de burgers en reizigers het slachtoffer te laten zijn van betwistingen tussen vakbonden en de overheden.

<Persoon A mag nooit persoon C schaden voor hetgeen ‘een B’ verkeerd deed tegenover persoon A.>  

Daarom zei ik toen: <Waarom houden de vakbonden geen betaalstaking en maken dagenlang het reizen gratis, tot de overheid redelijk wordt.>

Deze oplossing lijkt echter te simpel voor velen, maar wellicht effectief. Bovendien zou het spoor daarmee ook nog reclame gemaakt hebben bij haar potentiële klanten en zouden in bepaalde gevallen de files op de wegen wat geminderd zijn. Nu hebben stakingen vaak vele mensen verzuurd, ook tegenover het spoor, met soms agressie voor gevolg.

Ach, een simpele oplossing zal ook wel nadelen hebben.

Zei de grote Nederlandse filosoof Johan Cruyff niet: <Elk voordeel heb ze’ nadeel>.

Mr.Bouvy,

graag wil ik u een kans geven. Er zal niettemin door velen op uw vingers gekeken worden. Er zullen betere en creatievere oplossingen verwacht worden van u, dan al of niet ‘onaangekondigd’ staken, telkens een collega agressief wordt behandeld door  onzinnige overreacties.  

Hebben ‘geen treinen’ dat probleem ooit opgelost?

Verder, als u denkt dat deze benoeming een geschenk is, dan staan nog ontgoochelingen te wachten.

Infrabel is doodziek, zelfs <een staat in de staat>. Een deel van haar personeel is daar verantwoordelijk voor.

Anderzijds slaagt NMBS er niet in, om de treinen behoorlijk op tijd te laten rijden. Een deel van het personeel verzwijgt wellicht de werkelijke problemen, die geleid hebben tot de huidige organisatorische en informatieve … uitdagingen.

Hopelijk ook krijgen uw ‘onderdanen’ beter materiaal, maar dan niet zoals die onzinnige Fyra’s.

Het allerbeste ook in deze eindejaarsperiode en een goed begin.

21.12.13,  Philippe Deleu, Ekeren                                                

Ex voorzitter ACV50+, Ex partijraadslid N-VA, Ex bestuurslid ID21, gewoon burger, soms treinreiziger.

take down
the paywall
steun ons nu!