Burgerjournalistiek, powered by DeWereldMorgen.be

Chocolade : lekker, ja ! Sexy, ja ! Maar Belgisch ?

Bergen chocolade Belgische (we zeggen zelden Vlaamse) chocolade doet het uitstekend : een omzetstijging sinds tien onafgebroken jaren, 4,3 miljard euro omzet en 6400 jobs[1]. Maar ook hier valt al veel te relativeren rond het (nog aanwezige) Belgisch en/of Vlaams karakter..............

Axel Miller ….. Wie is Axel Miller ?   De man achter de CEO(‘s)

Axel Miller was de jongste ever in de Bel-20, als CEO van het (ondertussen gevallen) Dexia de jongste bankier van het land [1].Daarna werd hij CEO bij Petercam en nu net weer CEO bij D'Ieteren. Wat is de man zijn geheim ? Wie is hij eigenlijk ? Wie is Axel Miller ? Ex-Dexia-topm...

God in de oude nieuwe media

God..... waar is de tijd ? God en ik vinden elkaar hoe langer hoe meer terug, niet in mijn ziel en hart noodzakelijk, maar via nieuwe media van vijftig jaar terug en recenter  ; God moderniseerde zich blijkbaar ook : ik heb een TV-kanaal volledig gewijd aan God  : http://www.god.tv...

De ‘bank’ in de school … of was het omgekeerd?

Ik leerde sparen op school bij de ASLK … vandaag leren mijn kinderen er ook schoolreizen als voorloper van reizen, warm eten als voorloper van het restaurant, drankjes uit automaten halen als voorloper van de afhaalchinees ... Waar is de tijd dat die oude goede ASLK (opgeslorpt in F...

Bankieren is kinderspel?

Sinds de val van banken in de crisis deden heel wat banken – gevallen en niet gevallen banken - moeite en inspanningen om de gemiddelde Belg wegwijs te maken in een en ander. Maar niet alleen privatieve banken, ook anderen. Bankieren is te belangrijk om het alleen aan bankiers over t...

Mode-, beauty- en vrouwenbladen zonder flair en zonder ballen of in wezen vooral lezers-dromers over meer flair ? Het verkopen van dromen versus het verkopen van realiteit !?

Bijna zeventien keer een vlaag van vage beloften van “Brigittes” en anderen met of zonder flair om het anders aan te pakken : nieuwe mode en beautymarketing in oude zakken of nieuwe zakken met nieuwe inhoud? Het wordt nu eindelijk anders ? De vooral op vrouwen gerichte media en me...

Non profit – Naaktkalenders in het visier … alles voor het goede doel ?

Naakt is in Half-naakt, bedekt-naakt, volledig-naakt is heel en helemaal niet zo christelijk, al en want het is vrij erg ingeburgerd in standbeelden, schilderkunst rond het christendom. Naaktkalenders zijn in … voor het goede doel Halfnaakt en bedekte naaktkaldenders zijn ook in …...

Waarheen en hoe snel gaan we met onze landbouw in duurzame innovatie ?

Innovatie is in, land- en tuinbouw en voeselvoorziening zijn in, duurzaamheid is in ? Wat vinden we vandaag terug in de innovatie in dit domein ? Waar staan we in Vlaanderen ? We lopen even door enkele (niet door alle) van de vernieuwingsdomeinen…. . Innovatie in biolandbouw, agro-e...

De consument werd en wordt continu gerold, maar meestal weet hij het pas achteraf ….

Prijsafspraken en/of concurrentievervalsing en/of kartels en/of zachte corruptie (oa ook bij overheidsaanbestedingen) en/of machtsmisbruik met benadeling van concurrenten tot gevolg in de brede zin van het woord  - de lange rij van nieuwelingen Ook in 2012-2013 worden sommige sector...

Het einde van de absolute geloofwaardigheid van de ratingbureaus?

Wat zijn ratingbureaus? Ratingbureaus zijn “onafhankelijke organisaties die op basis van wetenschappelijke methodes de kredietwaardigheid beoordelen van een aandeel van een debiteur,een schuldvordering op een debiteur,pakket schuldvorderingen op één of meerdere debiteuren,privatief...

Load More