Baharak Bashar
Op mijn 13e vluchtte ik samen met mijn moeder uit Iran en op mijn 14e kwam ik in België terecht. Hier behaalde ik mijn diploma in wiskunde en wetenschappen op het Atheneum te Brugge. Aan de UGent behaalde ik mijn licentiaat in de Geologie, master in de Wetenschappen van Zee en Meren en lerarenopleiding in Scheikunde. Ik heb zowel aan de VUB als aan de VRT gewerkt en schrijf ik sinds 2008 freelance. Ik probeer steeds negatieve energie in iets positief om te zetten door te schrijven, actie te voeren en/of me nuttig te maken voor mensen in nood.