Meedoen?
Losse inzending
Heb jij een scherpe opinie over de actualiteit die niet in de grote media aan bod komt? Of een analyse over een maatschappelijk thema? Zend dan je stuk in bij onze redactie!
We lezen alle inzendingen aandachtig en proberen zo snel mogelijk te laten weten of het past op onze nieuwslijn. Tip: bekijk ons document met schrijfrichtlijnen onder aan deze pagina zodat je je stuk volgens onze richtlijnen kan indienen!
Mail je stuk naar redactie@dewereldmorgen.be
Let wel: dit is bedoeld voor sporadische bijdragen. Wil je vaker publiceren én intensievere feedback krijgen? Dan nodigen we je uit om burgerjournalist te worden.
Word burgerjournalist
Bruis je van de ideeën en wil je regelmatig bijdragen aan een medium dat sociale strijd en rechtvaardigheid centraal zet? Sluit je aan als burgerjournalist!
Als burgerjournalist ben je deel van ons netwerk van geëngageerde schrijvers. Je bent bereid om je te engageren in je schrijfproces en staat open voor feedback. Zie deze functie dus als een kans om regelmatig op ons platform te publiceren én als een leertraject.
Geïnteresseerd? Vul dan dit formulier in met een korte motivatie en schrijfvoorbeeld en wellicht zien we elkaar snel in een kennismakingsgesprek.
Belangrijk: houd er rekening mee dat wij een selectie moeten maken van burgerjournalisten die wij kunnen begeleiden. We kijken bij de selectie naar motivatie, schrijfkwaliteit, relevantie en aansluiting bij onze redactionele lijn. Maar laat je daardoor niet afschrikken, wij moedigen iedereen aan om zich aan te melden.
Vrijwilligen op andere manieren
Niet iedereen hoeft met pen en papier te werken. Misschien maak jij scherpe foto’s op betogingen of wil je wel voor ons flyeren. Dan zoeken we jou ook!
Stuur een korte introductie en motivatie naar ismay@dewereldmorgen.be en vertel ons hoe jij wilt meehelpen.
DeWereldMorgen bestaat dankzij mensen zoals jij. Samen geven we ruimte aan stemmen die elders worden genegeerd. Sluit je aan – als schrijver, maker of vrijwilliger – en versterk het alternatief voor de commerciële media.