Eva Khatchadourian is een schrijfster van reisboeken die sinds de geboorte van haar zoon met een heuse identiteitscrisis te kampen heeft. Het moederschap verloopt niet zo vlot, zeker wanneer ze op haar zoon geen vat krijgt. Zijn bizarre gedrag baart haar zorgen. Kevin is een etterbak met sadistische trekken die het bloed onder de nagels van zijn moeder haalt. De relatie vertroebelt ziendergaande. Hij sluit zich steeds meer op in zijn eigen universum.
Met een tweede zwangerschap hoopt ze haar trieste bestaan wat op te vrolijken. Haar vrees dat Kevin een regelrechte sociopaat is wordt steeds meer bewaarheid. Hij blijkt het niet alleen gemunt te hebben op zijn moeder, zijn zus wordt ook slachtoffer van zijn pesterijen. Deze tikkende tijdbom staat op ontploffen.
Tilda Swinton’s vertolking is doorleefd en de rol is op haar schriele en bleke lijf geschreven. Ezra Miller’s belichaming van Kevin is beangstigend realistisch. De prangende vraag of Kevin’s gedrag alleen aan zijn karakter of ook aan de relatie met zijn moeder te wijten is blijft onbeantwoord en daarin schuilt juist de kracht van de film.
Regisseuse Lynne Maray toont alleen maar en neemt ons mee op een akelige en ijzingwekkende trip die stilistisch heel erg doet denken aan Rosemary’s Baby van Roman Polanski en thematisch nauw aansluit bij een film als Elephant van Gus van Sant. Anyway, zet je schrap voor één van de meest beklemmende psychologische thrillers van de laatste jaren!