TEST-AANKOOP : TABLETTOESTANDEN

TEST-AANKOOP : TABLETTOESTANDEN

dinsdag 2 juli 2013 07:57

Iedereen kent de naam Test-Aankoop: de consumentenbeschermer voor het geval je door een of ander malafide bedrijf bekocht bent. Maar wat als ze zelf zich aan dergelijke praktijken bezondigen?

Begin maart liet ik me verleiden tot een gratis kennismakingsaanbod van twee maanden met een tablet als geschenk. Over de misleiding van de benaming van dit “kleinood” werd er uitvoerig bericht in de media waarop Test-Aankoop een mea culpa sloeg omdat het natuurlijk nooit de bedoeling was geweest de consument te misleiden. (DS 15/03/13)

Heel deze heisa maakte me nog nieuwsgieriger naar het uitzicht van dit toestelletje. Ik kreeg een welkomstbrief waarin tweemaal expliciet vermeld stond dat het om een GRATIS promotie/proefperiode ging. De brief eindigde als volgt: “Uw welkomstgeschenk wordt op dit moment klaargemaakt voor verzending. U mag het over enkele weken bij u thuis verwachten. Alvast veel plezier ermee!”

TABLET VERMIST?

De magazines volgden al vrij snel, maar van de tablet geen spoor. Na enkele vruchteloze pogingen om iemand aan de lijn te krijgen en twee emails zonder antwoord, heb ik vandaag 2 juli warempel iemand aan de lijn. Wat blijkt: omdat ik geen rekeningnummer heb ingegeven voor de domiciliëring, krijg ik geen tablet! Er wordt immers bij het gratis kennismakingsaanbod 2 euro per maand aangerekend. Mijn argumentatie dat het toch om een gratis aanbod ging, wordt weggewuifd. Allicht heb ik de kleine lettertjes van dit aanbod niet goed gelezen! Ik vraag me alleen af bij wie ik nu een klacht imoet ndienen tegen deze schurken-praktijken?

dagelijkse newsletter

take down
the paywall
steun ons nu!