De community ruimte is een vrije online ruimte (blog) waar vrijwilligers en organisaties hun opinies kunnen publiceren. De standpunten vermeld in deze community reflecteren niet noodzakelijk de redactionele lijn van DeWereldMorgen.be. De verantwoordelijkheid over de inhoud ligt bij de auteur.

Ook online worden we steeds groener!
Duurzaam consumeren, Superfoods, Biologisch eten -

Ook online worden we steeds groener!

woensdag 2 oktober 2013 15:28
Spread the love

Groen en duurzaam bezig zijn is tegenwoordig helemaal hip. Waar milieubewust bezig zijn vroeger nog met geiten wollen sokken geassocieerd werd, is het anno 2013 iets waar menig mensen interesse in hebben en bewust mee bezig zijn. Steeds meer consumenten zijn biologische producten gaan gebruiken en ook grote kledingwinkels starten met een duurzame en bewuste kledinglijn. Dat ondernemers inspelen op de groene trend is niet alleen in winkels maar ook online te zien. Met name biologische eten wordt steeds meer verkocht in webshops, maar ook vitamineshops die zogenoemde superfoods verkopen zijn erg in trek. Lees snel verder en ontdek meer over de drie groene trends van 2013:

1. De komst van de eFoodshops

Een van de grote trends is de online foodshop. Deze speelt in op de behoefte aan gezond eten. Een voorbeeld van eFoodshops zijn websites waar consumenten een abonnement kunnen bestellen waardoor ze wekelijks verse ingrediënten krijgen thuisgestuurd die vaak geheel biologisch zijn. De consument krijgt dan recepten meegeleverd, zodat hij makkelijk en snel een gezonde maaltijd kan bereiden. Geinteresseerd? Kijk dan eens op de website van HelloFresh, een voorbeeld van een populair eFoodshop concept dat door het drukke leven van veel mensen een echte uitkomst is. 

2. Superfoods, vitamineshops en online drogisterijen

Vitamineshops en drogisterijen zijn ook geliefd bij veel online consumenten. Vaak zijn vitamines dankzij online kortingscodes tegen lage(re) prijzen beschikbaar en doordat online drogisterijen zich specialiseren hebben zij veelal een groter aanbod in bepaalde productcategorieen dan de gewone winkels. Daarnaast worden ook de zogenoemde superfoods veel verkocht op het internet. Dit zijn hoogwaardige voedingsstoffen zoals Chiazaad of Goji bessen waarvan wordt gezegd dat het helpt het optimale uit het leven te halen. 

3. Groene modewebshops

Ook kleding wordt steeds ‘gezonder’ gemaakt, kijk bijvoorbeeld eens naar de Conscious collectie van H&M. Bio-katoen en kleding van bamboe zijn voorbeelden die laten zien dat er steeds meer natuurlijkere stoffen worden gebruikt bij het produceren van kleding. Dit is niet alleen goed voor het milieu, maar bovenal ook beter voor de huid en de algehele gezondheid. 

dagelijkse newsletter

Unite Talks: Mohamed Barrie

This interview is one to to take your time for! 🙏 🔆 45 minutes of Mohamed Barrie!🔆 💥 Mohamed is a dedicated social worker, organizer and advocate for veganism. He shares his view on structural racism, power, exclusion and veganism. 🌏 Based on his own experiences he shines a new light on the vegan movement and on the role of racism within these movements. 〄 PS: We just started doing these interviews, so feedback is much appreciated!

Geplaatst door u:nite op Dinsdag 20 oktober 2020

take down
the paywall
steun ons nu!