Hybrid messaging: voor een betere verbinding met uw publiek

Hybrid messaging: voor een betere verbinding met uw publiek

zondag 18 juni 2017 05:50




Bereik het juiste publiek, met het juiste bericht, op de juiste tijd en via het juiste kanaal. Met het grote aanbod communicatieplatforms is dit proces echter makkelijker te verklaren dan uit te voeren.

In een snelgroeiende wereld van smartphones hebben we nu toegang tot veel messaging mogelijkheden. Wat voorheen alleen SMS was, gaat nu ook gepaard met de sterke stijging van Push berichten. De consument is al verplaatst naar kanalen zoals WhatsApp om op persoonlijk niveau te communiceren.

Hybrid Messaging combineert push notificaties met sms-berichten en zorgt ervoor dat berichten op ieder mogelijk apparaat worden geleverd, onafhankelijk of de eindgebruiker in het bezit is van de app of niet.

De grootste uitdaging is dat er de dag van vandaag verschillende apparaten en kanalen gebruikt worden om verbonden te blijven. De consument is verspreid over meerdere platforms en gebruikt sms, e-mail en sociale media. Dus, wat is de juiste? En hoe kunnen ze gecombineerd worden?

Bedrijven hebben geen andere keuze meer dan de communicatie met verschillende doelgroepen aan te passen en te vereenvoudigen. Dat is waar hybrid messaging van pas komt, met de mogelijkheid om verschillende kanalen zoals push notifications, voice en SMS te combineren.

Concurrentievoordeel

Consumenten zijn al overgestapt van SMS naar Push Notificaties maar in de bedrijfswereld worden SMS-berichten echter weer meer gebruikt dan Push. Het gebruik van beide kanalen biedt bedrijven en organisaties een voordeel ten opzichte van hun concurrenten die slechts een van beide kanalen gebruiken.

Financiële instellingen verzenden bijvoorbeeld miljoenen tijdelijke toegangscodes (eenmalige wachtwoorden, OTP’s) aan hun gebruikers die deze codes gebruiken om in te loggen of geld over te schrijven. Zonder gebruikers die geen smartphone bezitten buiten te sluiten, kunnen financiële organisaties met Hybrid Messaging hun publiek nog steeds bereiken, ongeacht het apparaat.

Kostenbesparend

Aangezien push berichten aanzienlijk goedkoper zijn dan sms, bespaart u op ieder bericht dat wordt verzonden als push notificatie de kosten van een SMS-bericht. Bedrijven die miljoenen berichten per maand versturen kunnen over een bepaalde periode veel geld besparen. 

Hoger afleverpercentage

Hybrid Messaging verwerkt automatisch het juiste bericht via het juiste kanaal. Het platform herkent of de eindgebruiker de app wel of niet gedownload heeft. Als de smartphone de aangewezen app heeft, verschaft het platform het bericht via een push notificatie. Als de push notificatie mislukt of het platform ziet dat de gebruiker de app niet heeft geïnstalleerd, stuurt de back-upfunctie een sms-bericht.

Door zowel push berichten als sms-berichten te verwerken, verbetert Hybrid Messaging drastisch het afleverpercentage: een cruciale functionaliteit voor banken die afhankelijk zijn van een naadloze communicatie met hun klanten om geld over te dragen en in te loggen op hun online bankieren.

Hybrid Messaging levert niet alleen push berichten en sms-berichten, het Hybrid Messaging-platform detecteert of een push-bericht wel of niet is aangekomen. Het besluit dan om alsnog de sms-functionaliteit te gebruiken om het eenmalig wachtwoord aan apparaten te leveren.

Toekomst van messaging

De toekomstige focus van messaging ligt op meerdere kanalen, aangezien nieuwere kanalen meer gebruiksvriendelijke functionaliteiten bieden en vooral goedkoper zijn dan gewone tekstberichten. Door de goede oude SMS-berichten en de nieuwe Push mogelijkheden te combineren, zorgt u ervoor dat uw publiek uw belangrijke berichten ontvangt en dat u kosten bespaart.

dagelijkse newsletter

take down
the paywall
steun ons nu!