Grootschalige enquête herstelt imago van cannabisliefhebbers

Grootschalige enquête herstelt imago van cannabisliefhebbers

donderdag 8 december 2016 15:07

Volgens een nieuwe studie van het Amerikaanse onderzoeksbureau Miner & Co. Studio zien moderne cannabisconsumenten er tegenwoordig helemaal anders uit dan het tradionele stoner-stereotype.

Nieuwe cannabiscultuur

Uit een vragenlijst die 800 mensen beantwoordden blijkt dat 88% van hen zichzelf ziet als onderdeel van een nieuwe cannabiscultuur – ze typeren zich eerder als vooruitstrevend, sociaal en professioneel dan als lui en eenzaam.

De gemiddelde leeftijd van de hedendaagse wietconsument is 30 jaar. 65% is man, 35% vrouw. 65% heeft een jaarlijks gezinsinkomen van 75 000 dollar of meer. 84% werkt voltijds. 63% is getrouwd of samenwonend en 42% zijn ouders van minderjarige kinderen.

Algemeen welzijn

Uit de antwoorden blijkt nog iets opmerkelijk: slechts 1 op 3 rookt (of eet, druppelt cannabisolie en vaporiseert) cannabis om stoned te worden! Het overgrote deel consumeert wiet om de dagelijkse en sociale ervaringen te verbeteren en om hun leven meer kleur te geven. Ze houden ervan om een high te beleven die hen toestaat zich beter te focussen en meer in het hier en nu te leven.

Cannabis is integraal onderdeel geworden van een gezonde levensstijl zeggen ze. 9 op de 10 beweert dat cannabis voor hen in hetzelfde rijtje als gezonde voeding en beweging thuishoort. Let wel, in de VS gebruiken ze cannabis puur, dus niet in combinatie met tabak!

Succesvolle cannabisliefhebber

Cannabisconsumenten zijn actieve deelnemers aan het economische leven en spenderen veel geld. Zoals hierboven beschreven heeft 65% een gemiddeld gezinsinkomen van meer dan 75 000 dollar per jaar. Ter verduidelijking, in de VS verdient men gemiddeld 3258 dollar netto per maand.

6 op 10 laat zich in het kiezen van een cannabismerk (cannabissoort) beïnvloeden door bekende gezichten als cannabiszaakvoerders Snoop Dog, Whoopie Goldberg en Willie Nelson maar kwaliteit, smaak en effect zijn volgens de deelnemers doorslaggevende factoren om aan een bepaald merk trouw te blijven. 

Weg dus met dat stereotiepe beeld van de luie stoner. De nieuwe cannabisliefhebber is succesvol en voelt zich graag goed in zijn vel!

 

dagelijkse newsletter

take down
the paywall
steun ons nu!