De Griekse economie  /  Google
Griekenland, Identiteit, EU, Google, Besparingsplannen, Cyberverleden -

De Griekse economie / Google

donderdag 19 augustus 2010 12:22

 

De Griekse economie wordt door de besparingsplannen van de regering Papandreou in stukken gereten, schrijft het Duitse webmagazine Der Spiegel. Daarmee wordt exact het tegenovergestelde bereikt van wat was verhoopt. Het magazine somt een reeks hallucinante resultaten op, die moeten aantonen op welke manier de Griekse economie door de versoberingsmaatregelen is gekannibaliseerd:

  • De werkloosheid in de havenstad Perama is opgelopen tot 70%
  • Een op elke vier winkels in de Atheense winkelstraat Stadiou heeft een bord met ‘Te Huur’ hangen
  • 17% van alle winkels in Athene hebben het faillissement aangevraagd
  • De werkloosheid in Griekenland zou in 2011 oplopen tot 14,3%

De krant Ta Nea heeft ter gelegenheid van 15 augustus zijn leiders opgeroepen te doen wat de meeste burgers nu doen: bidden tot de maagd Maria in de hoop dat zij alsnog voor een economisch mirakel zorgt.

Bron : Duitse webmagazine Der Spiegel / Express.be

_______________________________________________________________

‘Jongeren moeten kans krijgen om hun identiteit te wijzigen om te ontsnappen aan hun cyberverleden’

 

‘De misstappen die jonge mensen maken worden vandaag in die mate gedocumenteerd op sites als Facebook -die elke onbezonnen daad uitvoerig op foto of in beeld brengen-, dat jongeren snel het recht moeten krijgen om hun identiteit te veranderen. Dat zegt Eric Schmidt, de CEO van Google, in een interview met The Wall Street Journal.

‘Ik denk niet dat de maatschappij er zich bewust van is wat er gebeurt wanneer alles over iedereen wordt opgenomen, gepubliceerd en gedeeld.’ Volgens hem nadert de dag waarop jonge mensen zich door hun identiteit te veranderen zullen kunnen ontdoen van vervelende foto’s en filmpjes uit hun verleden, die op sociale mediasites staan.

Nog volgens Schmidt weet Google straks zo veel over elk individu dat de zoekmachine mensen zal vertellen wat ze in de toekomst moeten doen. ‘Door profielen van mensen te ontleden en hun verblijfplaats te lokaliseren zal Google mensen vertellen welke taken ze nog moeten doen. We bekijken nog wat de toekomst van search zal zijn, maar waarschijnlijk zullen steeds meer zoekopdrachten worden uitgevoerd zonder dat ze moeten worden ingegeven.’

‘De meeste mensen willen niet dat Google hun vragen beantwoordt, wel dat Google hen vertelt wat ze moeten doen. Wanneer Google weet wie jij bent, wie je vrienden zijn  en waar je om geeft, zal het je ook kunnen vertellen welke groenten je moet kopen wanneer je voorbij de groentenwinkel passeert.

Eerder deze maand waarschuwde Eric Schmidt op de Techonomy-conferentie in Lake Tahoe ‘voor een ‘angstaanjagende’ toekomst waarin een data-explosie zal ontstaan waardoor vrijwel ons gehele privéleven openbaar zal zijn’.

Schmidt staat bekend om zijn controversiële uitspraken. `Als u niet wil dat anderen iets te weten komen, dan kunt u het om te beginnen misschien beter niet doen’, zei hij eerder dit jaar nog. (Foto: Flickr/ Alain Bachellier)

Bron :

Eric Schmidt, de CEO van Google / The Wall Street Journal / Express.be

 

dagelijkse newsletter

take down
the paywall
steun ons nu!