met goedkeuring van ombudsdienst bpost en bevoegde Minister …
Centrum Leuven
Ik heb ongeveer 50 brieven en briefjes voor pakjes en aangetekende brieven op de grond gevonden tussen april en einde oktober 2021 ,rond sint-jacobsplein, Brusselsestraat, tervuursestraat, kapucijnenvoer, bankstraat… ongeveer 20% van centrum Leuven.
Ik veronderstel dat ongeveer 200 brieven en briefjes verloren gegaan zijn, waarschijnlijk ook in andere wijken.
Er zijn ernstige fouten gebeurt door postmannen en klantendienst van bpost die een grote schade aan hun klanten en aan het algemeen belang gegeven hebben.
klantendienst heeft ernstige beroepsfouten gemaakt
Als ik eind april, begin mei 2021 de klantendienst van bpost gecontacteerd heb vind ik dat ze onmiddellijk moesten beginnen met een onderzoek of vragen aan directeur kantoor Leuven om een serieus onderzoek te voeren.
Was het een onbekwame postman? kon geen Nederlands? kende de straten van Leuven niet goed? was te ‘nonchalant’? wilde schade aan bpost geven? werkte de postman ook in andere wijken?
Bij elke mail opent klantendienst bpost een nieuw klachtnummer en sluit de vorige klacht:
1-3579432728, 1-3579422728,1-35881758861, 1-36459205818
….!
Ik ben van mening dat de klantendienst van bpost ernstige beroepsfouten gemaakt heeft!
In plaats van een onderzoek te voeren kreeg ik nietszeggend, respectloze antwoorden. Klantendienst van bpost heeft nooit mijn klachten ernstig genomen.
Ik ben van mening dat de bevoegde instanties moeten onderzoeken de grote nalatigheden, de grote schade aan de klanten en algemeen belang door bpost .
Zie ook klachten bij https://www.facebook.com/bpost.official
“Beste klant,Hierbij verwijzen we je naar jouw vraag van 05/05/2021 in verband met het distributieprobleem dat je jammer genoeg hebt ondervonden.
We hebben de verantwoordelijke nogmaals op de hoogte gebracht van dit voorval. Ook willen we je bedanken om ons hiervan op de hoogte te brengen. Dankzij klanten zoals jou kunnen we steeds onze dienstverlening verbeteren!
Ten slotte bieden we je bij bpost nogmaals onze excuses aan voor dit ongemak. En natuurlijk staan we steeds ter beschikking voor verdere vragen of opmerkingen, en danken we je voor je vertrouwen. Met vriendelijke groeten,
Jouw klantenadviseur”………… (volgens DWM: U mag geen persoonlijke gegevens (naam, toenaam etc) publiceren van mensen met aantijgingen. We kunnen daarvoor voor de rechter worden gesleept.)
Ik heb wel tot einde oktober brieven op de grond gevonden !!!
Ik heb ook al in mei een mail naar ombudsdienst bpost gestuurd:
vriendelijke groeten,janu
-hier een mail van 8 juni naar klantendienst bpost:
Artikel van journalist Astrid Roelandt in ‘Het Laatste Nieuws’ van 30 juli over veel klachten van klanten die zeggen dat hun brieven en pakje niet aankomen:
‘Als bpost zo voortdoet zitten er straks alleen maar facturen in de bus’
https://www.hln.be/nieuws/onze-opinie-als-bpost-zo-voortdoet-zitten-er-straks-alleen-nog-maar-facturen-in-de-bus~adbab3ee/
Ik heb een mail naar journalist Astrid Roelandt en geen antwoord gekregen.
Ik denk dat bpost werkt(e) met onderaannemers die Leuven niet kennen en slechte kennis van het Nederlands hebben.
Ik denk dat bpost werkte met onderaannemers die leuven niet kennen en slechte kennis van het Nederlands hebben.
Meldingnummer P2112 0004
Geachte heer , Wij willen u toch even opmerken dat wij u geen antwoorden hebben gegeven. U heeft in het verleden al 2 meldingen gedaan en deze zijn doorgestuurd naar bpost als niet ontvankelijke klachten omdat u eerst geen melding had gedaan bij bpost. P21040954 en P21050073. Indien u antwoorden heeft van onze dienst gelieve dan deze door te sturen, zodat wij dit kunnen nazien. Met vriendelijke groeten, ……………….(volgens DWM:U mag geen persoonlijke gegevens (naam, toenaam etc) publiceren van mensen met aantijgingen. We kunnen daarvoor voor de rechter worden gesleept.) |
Meldingnummer P2112 0125
Geachte, Je melding met nummer P2112 0125 zal worden afgesloten en zal worden toegevoegd aan P2105 0073. Bedankt om ons in te lichten over uw e-mail naar de journalist, maar aangezien u geen recente voorbeelden hebt, openen wij geen nieuw onderzoek. Voor vragen, opmerkingen of extra informatie kan u antwoorden op deze mail met steeds het initiële meldingnummer P2105 0073 in het onderwerp. Met vriendelijke groeten,………………………. |
volgens DWM:” | U mag geen persoonlijke gegevens (naam, toenaam etc) publiceren van mensen met aantijgingen. We kunnen daarvoor voor de rechter worden gesleept.
Meldingnummer P2112 0004
Geachte heer , U heeft ons op de hoogte gebracht van uitreikingsproblemen waarbij post wordt gegooid op de grond. Wenst u dat wij daarvoor ook een dossier opstarten? Met vriendelijke groeten, ……………………………. |
volgens DWM:U mag geen persoonlijke gegevens (naam, toenaam etc) publiceren van mensen met aantijgingen. We kunnen daarvoor voor de rechter worden gesleept.’ |
“Beste Janu,
Wij ontvingen de resultaten van het onderzoek en, zoals beloofd, brengen wij u op de hoogte. | bpost meldt ons dat zij over al de informatie beschikten om uw zendingen UM276662910JE en UM277129208JE in te klaren. Zending UM276662910JE werd ingeklaard op 19/11/2021 maar door u werd geweigerd op 2/12/2021, waardoor deze werd terug gezonden. Voor zending UM277129208JE lieten we u reeds weten dat de inklaringskosten 21.38 € waren. (15 € administratieve kosten bpost + de port + de waarde van de zending x 6 % BTW). Wij begrijpen dat u hiermee niet akkoord gaat en dat uw aankoop daardoor veel duurder is, maar dit is het gevolg van de nieuwe regeling rond de BTW sinds 1/07/2021 voor zendingen buiten de EU. U heeft deze kosten niet betaald, waardoor deze zending terug is gestuurd. Als u de kosten van de aankopen wilt recupereren, dient u zich te wenden tot de verkopers. Deze blijft namelijk eigenaar van de zending tot u hem correct ontvangen hebt. In dit geval zijn de goederen teruggestuurd naar de verzender. Op onze vraag werd het uitreikingskantoor van Leuven bevraagd over uw meldingen omtrent post die op de grond achtergelaten werd. bpost kon door gebrek aan duidelijke details zoals foto’s van de feiten geen grondig onderzoek uitvoeren. Volgens de klantendienst zijn er geen meldingen hierover ingediend door andere klanten. Volgens de teamleader van het uitreikingskantoor was er tussen april en november 2021 een vervangende postbode op de ronde. Deze mensen hebben minder ervaring op de ronde en maken mogelijk sneller fouten, maar wij menen dat dit geen excuus mag zijn voor fouten. Wij hebben aan bpost gevraagd om de werkzaamheden van nabij op te volgen. De teamleader is ter plaatste geweest en er zouden momenteel geen klachten zijn hierover in de straat. De postmannen die de ronde verzekeren, werden op de hoogte gebracht om de briefwisseling correct uit te reiken. Als u binnen de 3 maanden na het afsluiten van ons dossier toch nog brieven zou aantreffen die op de grond worden gegooid, gelieve hier dan een foto van te nemen. Dan mag u dit aan ons rechtstreeks doorsturen zonder eerst contact te moeten opnemen met de klantendienst van bpost. Hierbij sluiten wij uw dossier bij onze dienst af. Als u nog vragen of opmerkingen hebt over dit dossier, kunt u ….. contacteren op het telefoonnummer 02 221 02 23 of per e-mail: info@omps.be. Met vriendelijke groeten,
Ombudsvrouw voor de Postsector |