Actualisering 3 augustus 2021:
Ik heb gezien dat de zone ‘verboden parkeren’ voor fietsen sinds 1 juni 2020 rond De Savoyestraat opgeheven is (Vanderkelenstraat en Tiensestraat). Daarbij hebben de bevoegde diensten één van de dubbele borden weggehaald. Daardoor staan de verkeersborden in De Savoyestraat weer juist opgesteld.
Ondanks mijn tientallen mails naar bestuur Leuven hebben de borden ongeveer 13 maanden foutief opgesteld gestaan.
Ook heb ik nog steeds geen zinnige antwoorden op de inhoud van mijn klachten gekregen. Een rechtstaat onwaardig.
blog van 21 januari 2021:
Welcome to the Orwellian Brave new World,
Duckspeak Dictatorship , de versie van de machtigste is de waarheid/realiteit…die door woordvoerders weergegeven wordt…
Duckspeak=to quack like a duck, bestuurders zeggen hetzelfde en prijzen elkaar,
Bestuur Leuven is the Ministry of truth,
day-to-day falsification of the past carried by ministry of truth.
new speak: onwetendheid is sterkte,
Macht schept waarheid en werkelijkheid, in contradiction of the plain facts.
Doublethink: the lie always one leap ahead of the truth,
vrijheid is slavernij , 2+2=5
BLA-BLA-BLA
Verkeersborden verboden parkeren voor fietsen verwarrende
Ondanks dat ik minstens 10 concrete voorbeelden geef zoals de foutief opgesteld borden in De Savoyestraat en verschillende parkings (HEMA,Museum M, Vanderkelenstraat(hoek Diestsestraat)… waar tientallen fietsen sinds begin juni dagelijks foutief opgesteld staan heb ik van klachtendienst, Algemeen Directeur, Bestuur, woordvoerder van Politie Leuven nog steeds geen antwoorden op die concrete feiten.
“Hoepel op. Alles is perfect”
Dit lijkt me praktijken van een dictatuur die de zwakke burger beschouwt als een minderwaardige mens.
Ondanks posters ‘Leuven zonder racisme’
Een bestuur en politie met een beetje respect voor de burger zou al sinds minstens half oktober 2020 de zwakke burger een rondleiding voorgesteld hebben met een medewerker met kennis over de situatie.
20 januari 2021
“Geachte heer
In naam van mevrouw Vanloo, als verantwoordelijke voor de stadsadministratie, stuur ik u een allerlaatste antwoord in deze.
Er werd al meermaals ingegaan op uw vragen, die u langs diverse kanalen stelt, en de nodige antwoorden bezorgd.
Ik kan dan ook enkel nog maar eens, en voor een laatste maal, bevestigen dat de verkeersborden reglementair werden geplaatst en dat de controles op regelmatige basis plaatsvinden. De uitleg over de fietscentrale heeft u ook reeds ontvangen.
Ik verwijs ook naar de beslissing van 5 januari 2021 van de toezichthoudende overheid inzake uw klacht mbt de ombudsdienst en het opvolgen van uw vragen. U vindt deze beslissing als bijlage.
Wij sluiten dit dossier dan ook af en voeren hier geen verdere communicatie meer over.
Dank voor uw begrip.
hoogachtend”
Leen Peeters
Adjunct-algemeendirecteur Stad en OCMW Leuven
Professor Van Overstraetenplein 1 – 3000 Leuven
016 27 21 01 | leen.peeters@leuven.be | www.leuven.be
‘voor zover ik kan beoordelen werden uw klachten op correcte wijze onderzocht…”, Daarbij verzwijgt de Provincie Gouverneur dat ik geen antwoorden gekregen heb op 2 mails naar Vlaamse Overheid en 1 mail naar Klachtendienst Van Vlaamse Overheid.
Daarbij Provincie Gouverneur kent ook niets over de verkeersborden situatie in het centrum van Leuven. Een blinde leidt de anderen.
Provincie Gouverneur verdedigt en beschermt gewoon zijn machtige politieke vrienden en brengt schade aan het algemeen belang.
Omdat begin okt. 2020 ik nog geen antwoord had van Ombudsdienst Leuven heb ik twee mail-klachten op 2 en 5 oktober bij Vlaamse Overheid.
Ik heb 2 aangetekende brieven gekregen van de Vlaamse Overheid waar Heer Erik Vander Peypen schrijft dat ze zullen een antwoord geven op mijn klachten.
Ondanks zijn belofte dat ik antwoord zal krijgen, heb ik geen antwoorden gekregen van Vlaamse Overheid. Dus machtsmisbruik, misbruik van vertrouwen, beloftebreuk…
Daardoor heb ik nog een mail naar Klachtendienst van Vlaamse Overheid gestuurd. Geen bevestiging van ontvangst gekregen en ook geen antwoord gekregen, wat ik van een klachtendienst (vertrouwenspersoon) een misdrijf vind.
Klacht bij Vlaamse Ombudsman
Daardoor heb ik klacht ingediend bij Vlaamse Ombudsman en Vlaamse-minister van Binnenlandse Zaken. Waarschijnlijk hebben ze contact genomen met de Provincie Gouverneur.
Mijn klachten bij Vlaamse ombudsman en Minister was dat ik geen antwoorden van Vlaamse Overheid gekregen had, zelfs geen bevestiging van ontvangst van Klachtdienst Vlaamse Overheid ondanks dat Vlaamse Overheid brieven gestuurd hadden waar ze beloven dat ze me een antwoord zullen geven.
Dus machtsmisbruik, misbruik van vertrouwen, beloftebreuk…Vlaamse overheid heeft de zwakke burger bedrogen met steun en goedkeuring van de Provincie Gouverneur.
Brief van Provincie Gouverneur
Daarbij nadat ik onverwachts een brief van Provincie Gouverneur gekregen heb, heb ik nog hem nog 2 klachten-mails gestuurd waar ik mijn klachten uitvoerig uitleg en ondanks dat de Provincie Gouverneur wel bevoegd is voor behandelen van klachten tegen ombudsdienst Leuven heeft Provincie Gouverneur niet beantwoord.
Schade geven aan het algemeen belangen, ernstige beroepsfout begaan, partijdigheid, geen onderzoek voeren, gewoon machtige politieke vrienden beschermen. Onwaardig voor een rechtsstaat.
Daarbij misprijzen tonen voor de zwakke burger dat hij beschouwd als een echte minderwaardige mens. Wat ik ervaar als zwakke burger-haat. Een schande, een rechtsstaat onwaardig.
www.dewereldmorgen.be/community/gouverneur-jan-sporen-toont-weinig-respect-voor-zwakke-burger/
www.dewereldmorgen.be/community/vlaamse-ombudsman-toont-misprijzen-voor-zwakke-burger/
“Er zijn plannen om de Vlaamse Ombudsdienst aan te stellen als ombudsdienst voor de stad Leuven, maar die aanstelling is nog niet geconcretiseerd in een samenwerkingsovereenkomst.
Wij kunnen voorlopig geen klachten onderzoeken die betrekking hebben op de autonomie van de stad, zoals klachten over het fietsbeleid en de handhaving ervan. Met vriendelijke groeten,
Robert Willems,Assistent-onderzoeker”
hier antwoord van ombudsdienst:
“U stelt dat er binnen deze zone fietsenstallingen zijn waar wel nog fietsen geplaatst worden terwijl dit niet zou mogen. Deze stallingen zijn echter telkens uitzonderingen op de zone die altijd gemarkeerd zijn door borden waarop staat dat er op die locatie wel geparkeerd mag worden. Wat de politie betreft is deze situatie dus ook wettelijk. Fietsen die hier reglementair gestald staan worden dan ook niet weggehaald door de fietscentrale.”
Het is niet waar wat ze schrijft, want er staan tientallen illegale ‘fietsenparkings’ (zonder blauwe bord, wettelijke parkeren voor fietsen) met of zonder rekken met of zonder de afbeelding van een fiets op de grond met honderdtal fietsen en sinds 1 juni heeft de fietsencentrale geen fietsen weggehaald bv. grote illegale ‘fietsparking’ in de Vanderkelenstraat (bovenkant hoek Diestsestraat), grote illegale parking aan Museum M (100 m lang), aan HEMA Parijstraat, zelfs illegale parking aan poort van school begin minckelierstraat!? … en ongeveer overall waar winkels, fitness…zijn. Waar 5 mensen hun fietsen illegaal parkeren zullen 30 anderen ook doen...
UITZONDERINGEN
Er staan een paar fietsenrekken met een Blauwe bord ‘wettelijk parkeren voor fietsen’ binnen de zone ‘verboden parkeren voor fietsen”, meestal aan begin van de zone. Wat ik vind dat verwarring schept.
Ik ben mijn van mening dat een ‘uitzondering‘ kan schenden het gelijkheidsbeginsel in de grondwet en schept verwarring.
Is het wel wettelijk? ik zou graag een antwoord krijgen van een wegcode specialist.
-De meeste Uitzonderingen(blauwe borden) staan aan begin zone ‘verboden parkeren voor fietsen’;(margarethaplein,Vanderkelenstraat/kant rechtbank,Vital Decosterstraat,Janstasstraat,Vanden tymplestraat…) Daarbij als de Stad hun begin zones ‘verboden parkeren voor fietsen ” zou opschuiven 30 meter dan zouden alle ‘wettelijke fietsrekken’ vallen buiten de zone “verboden parkeren voor fietsen’. Mij lijkt onbekwaamheid of kwade wil van de bevoegde diensten.
tegenstrijdigheden -Daarbij begin wandelstraat Brusselsestraat op 1 juni 2020 stond vast in de grond het beginbord ‘verboden parkeren voor fietsen’ en juist daarachter een bord ‘wettelijk parkeren voor fietsen’
Ik vond tegenstrijdig en foutief en half juni heb ik gebeld naar ROBtv,de volgende dag zijn ze gekomen en op de plaats gefilmd en die info gegeven. Een week later was het bord uit de grond en 20m verschoven zodat de fietsenrekken vallen buiten zone ‘verboden parkeren voor fietsen’!!. Hier had ik en ROBtv gelijk.(2)
https://www.robtv.be/nieuws/onduidelijke-verkeerssituatie-voor-fietsers-in-parijsstraat-100364
Nu is de vraag waarom heeft de Stad niet alle andere begin borden 30meter verschoven? zodat de fietsrekken ook buiten de ‘zone verboden parkeren voor fietsen” vallen?
Waarom in één straat verschuiven en niet in de andere straten?
Het is tegenstrijdig en schept verwarring tussen Brusselstraat en de andere straten .
-ook hun beveringen “de fiescentrale ruimt alle fietsen waar het permanent parkeerverbod van toepassing is met de gedraging foutief gestald’ is niet waar, zoals ik al schreef bestaan grote illegale parkings sommige met een afbeelding van een fiets op de grond of gewoon al lang gebruikt door fietsen dicht bij winkels zoals in vanderkelenstraat(hoek met dieststraat),aan Museum M(100 m lang),HEMA en nog andere parkings waar de fietscentrale sinds 1 juni nooit fietsen afgehaald heeft.
ik ben op zaterdag 17 okt tussen 10.30 en 12.30 uur een onderzoek gaan doen over de geparkeerde fietsen in de zone verboden parkeren voor fietsen.
Diestsestraat:
ongeveer 60 fietsen tot minckelersstraat.
-In de Minckelersstraat aan deur minimeninstituut (binnen de zone verboden parkeren voor fietsers) staat een rek (geen borden wettelijk parkeren voor fietsen) staan 20 fietsers en een brommer geparkeerd!!!
Heeft de bevoegde dienst een fout gemaakt? Hoe komt dat een fietsrek voor de deur van een school staat in een zone verboden parkeren voor fietsers?
-Aan deur minimeninstituut in Diestsetraat,( geen fietsenrekken en geen afbeelding van fiets op de grond) maar toch 25 fietsen verkeerd geparkeerd. heeft de bevoegde diensten fout gemaakt?
-Van Tympelstraat(hoek diestsestraat) staan rekken en borden wettelijke parkeren voor fietsen maar daarnaast staan buiten de fietsparking ongeveer 23 fietsen.
-aan winkel city -fit 6 fietsen.
-tegenover bakker Alexander 19 fietsen;
-tegenover winkel werk-zone 26 fietsen
-Van Benedenstraat (hoek diestsestraat) 40 fietsen.(waarschijnlijk afbeelding van een fiets op de grond)
-Vital Decosterstraat ,Basicfit 13fietsen
-Vanderkelenstraat hoek met Diestsestraat (alleen afbeelding van fiets op de grond) 47 fietsen wel uitgebreid zelfs voor ingang Residence Belvedere n°3 .
-Vanderkelenstraat (kant ladeuzeplein)parking Museum M en volgende gebouw(alleen afbeelding van een fiets) een 100 m lang verboden parking voor fietsen 60 fietsen.
heeft de bevoegde dienst een fout gemaakt?
-De Savoyestraat 42 fietsen – Aan ingang tunnel station heb ik niet geteld
-In het midden van station plein 35 fietsen
-Bondgenotenlaan 140 fietsen en 3 brommers. Tussen Louis Melsenstraat en station staan de meeste fietsen
-De Somerplein (boven):40 fietsen
-Tiensestraat: ongeveer 80 fietsen en 2 brommers het meeste tegenover pizza Ruffo.
ook dagelijks ongeveer 12 fietsen van winkel Leuven Leisure.
-Grote markt 25 fietsen.
Parijstraat:
-parking Hema Parijsstraat (afbeelding van fiets op de grond) 60 fietsen (dagelijks)
1.Leuven bedriegt fietsers en burgers – DeWereldMorgen.beDeWereldMorgen.be
2.Leuven blijft fietsers en burgers bedriegen – DeWereldMorgen.beDeWereldMorgen.be
https://en.wikipedia.org/wiki/Orwellian
https://www.enotes.com/homework-help/what-duckspeak-george-orwells-1984-192659