De community ruimte is een vrije online ruimte (blog) waar vrijwilligers en organisaties hun opinies kunnen publiceren. De standpunten vermeld in deze community reflecteren niet noodzakelijk de redactionele lijn van DeWereldMorgen.be. De verantwoordelijkheid over de inhoud ligt bij de auteur.

10 tips voor de beste netwerkbeurs!

10 tips voor de beste netwerkbeurs!

donderdag 3 november 2016 16:55
Spread the love

Scoren op een beurs, dat wil iedereen toch? Dit zijn dé 10 tips & tricks voor een optimale ROI van een netwerkbeurs!
Veel beursdeelnemers gaan graag naar verschillende beurzen, maar komen zij er op het laatste moment achter dat er meer werk bij zit dan verwacht! Deze 10 tips zorgen voor een ideale beursdeelname van uw organisatie!

10. Het vastleggen van uw goals!

Meer dan 80% neemt deel aan een beurs zonder enig doel vast te leggen. 80% Van de ondernemingen heeft dus geen maatstaaf om te detecteren of een beurs succesvol is.
Er wordt veel gesproken over een doel waarbij de investering eruit gehaald is, daarom ook de verwijzing naar tip 9!

9. Houdt uw investering/ budget goed in de gaten!

Zorg dat er een duidelijk budget gehanteerd wordt.
Wijs uw budget ook toe op verschillende termen zoals: human resources, hardware en promotiemateriaal. Vergeet ook niet de kosten van de stand, overnachting en zelfs de visitekaartjes.
Een wijze onderneming heeft een goed zicht op haar investering, uitgaven én personeel. Hierom ook tip 8!

8. Neem niet alleen uw accountmanagers mee!

hans-kuyken
Zorg ervoor dat u de juiste werknemers meeneemt. Een veel gebruikte techniek om de juiste werknemers uit te zoeken, is door het schrijven van een alinea door de werknemers die graag mee willen. De redenen waarom zij mee willen moeten hierin worden vermeld net zoals de kennis van het product!  Product? Tip 7 geeft hier meer uitleg over.

7. Test uw product of service intensief!

Het allerlaatste dat u wilt, is het falen van uw product of het niet diep genoeg kunnen vertellen over de service. Test uw product daarom intensief, ondervraag uw personeel intensief en ook de verschillende afdelingshoofden. Een “uhh” is een no-go op een netwerkbeurs.

6. Heeft u al een social media bericht? Of een website post?

Nodig al uw partners, vrienden en interessante relaties uit! U staat op een beurs, maar staan uw partners daar ook? Nodig iedereen uit en zorg al vooraf voor groot media event! Uw bedrijf in de picture, daar gaat het toch om?! Maar wie komt er allemaal? Is iedereen daadwerkelijk zo interessant als het lijkt? Snel door naar tip 5!
social media

5. Onderzoek uw naaste stand buren, wie staat er nog? En wie komt er?!

Niet alleen de bezoekers zijn interessant, ook de standhouders! Dat zijn overigens bedrijven die investeren in een netwerkbeurs! Dus onderzoek uw naaste buren, zorg dat u alle details weet over de standhouders want wellicht zijn die van groter belang dan uw voorbijgangers!

4. Opvolgen van uw leads

Het opvolgen van uw leads is het meest belangrijke op een netwerkbeurs. Hier draait het hele evenement om. Weet jij al hoe jij je leads gaat opvolgen? Slechts 30% van de aanwezigen op een netwerkbeurs volgen daadwerkelijk hun leads op! Bij welke percentagegroep behoort uw organisatie? En hoe gaat u uw leads opvolgen?

3. Divide et impera!divide-et-impera

Ofwel verdeel en heers! Indien u de kans krijgt om uw medewerkers op pad te sturen om te netwerken bij een eetgedeelte, interessante prospect of een druk bezochte gelegenheid op de beurs dan is het dubbel scoren!

out-of-the-office
2. Zet een out-of-office message in!

Zorg ervoor dat uw office assistent weet waar u bent indien u een belangrijk telefoontje op kantoor zou krijgen. Zorg ervoor dat u een outlook bericht heeft ingeschakeld zodat de afzender weet dat u afwezig bent. En het allerbelangrijkste van een netwerkbeurs:

1.    Evalueer elke dag!

Wie heeft de meeste leads weten te generen? Hoe waren zijn of haar gesprekken, wat was zijn of haar plan van aanpak? Hoe deden uw buren het? Kijk, leer en pas aan. Elke dag is uiteraard anders op een netwerkbeurs maar een last minute change hoeft niet altijd slechter te zijn. Evalueer zodat uw organisatie er gezamenlijk beter van wordt. Daarvoor staat u er toch?! Praten met prospects, partners en dergelijke is interessant, maar een evaluatiemoment aan het einde van de dag met uw collega’s is ook zeer waardevol!

take down
the paywall
steun ons nu!