Samenleving, Antwerpen, Lokaal, Stampmedia, Antwerpen, AEYC2011, Antwerpen europese jongerenhoofdstad, Generatie A, Boondoggle, Reclamebureau -

Generatie A zoekt jongeren met broek vol goesting

In 2011 zet Antwerpen zich op de kaart als Jongerenhoofdstad van Europa. Om de communicatie vorm te geven is men op zoek naar getalenteerde jongeren die deel willen uitmaken van Generatie A, een heus reclamebureau.

woensdag 15 december 2010 17:23

Benidorm Bastards. We hadden het kunnen weten. Een mooi voorbeeld van hoe grijs geweld de plak zwaait in ’t Stad en geen ruimte laat voor jongeren om schelmenstreken uit te halen. Misschien lichtjes overdreven, maar voor de stad Antwerpen een reden temeer om jongeren mee te laten beslissen over de toekomst.

Vier jongeren gezocht

Als Jongerenhoofdstad roept Antwerpen de hulp in van de jongeren voor verschillende zaken. Om te beginnen gaan zij de marketing van de projecten verzorgen. Generatie A vervult die rol. De twee bezielers van het project zijn Leila Kandil en Yannick De Pauw, twee jonge communicatieverantwoordelijken van Antwerpen Europese Jongerenhoofdstad 2011. Zij vormen de brug tussen het reclamebureau en de stad Antwerpen.

Generatie A zal bestaan uit een team van vier, vertelt het tweetal. “We zoeken een copywriter, art director en twee project managers die campagnes uitdenken en projecten uitwerken”, zo verduidelijkt Leila Kandil. Yannick De Pauw gaat verder: “Het belangrijkste voor ons is drive en motivatie. Voorkennis van bijvoorbeeld InDesign en Photoshop is uiteraard erg handig, maar het is geen must. Kandidaten moeten ook halftijds beschikbaar zijn, maar daar worden ze uiteraard voor verloond.” De projecten van het viertal zullen erg gevarieerd zijn, gaande van festivals tot stadscampagnes.

Coaching

Een reclamebureau runnen is geen klein bier. Daarom heeft ’t Stad de hulp ingeroepen van het befaamde communicatiebureau Boondoggle dat in het verleden al hoge ogen gooide met zijn ijzersterke campagne rond Kai-Mook. Dit bureau zal het jong geweld raad geven en hen de truuken van de foor leren, maar Generatie A heeft het laatste woord. “Het is de bedoeling dat de jongeren ervaring opdoen. Dit gaat van budgetbeheer tot het uitstippelen van deadlines. Wij doen niet meer dan begeleiden”, verduidelijkt De Pauw.

StampMedia zal Generatie A bijstaan door jonge reporters op pad sturen om te verslagen over de campagnes en projecten. “Als wederdienst kunnen wij StampMedia extra mankrachten leveren om de druk te verlichten”, besluit hij.

Solliciteren

Solliciteren kan vanaf 14 december tot 24 december, aangezien Generatie A de campagne zal lanceren op 14 februari. Sociale media zullen als rode leidraad gebruikt worden om de campagne te ondersteunen, maar er zullen ook originelere manieren aangewend worden. In plaats van jonge deernes flyers uit te laten delen op de Meir, heeft Boondoggle een leukere manier gevonden om de flyers aan de man te brengen. Dat mag je wel heel erg letterlijk nemen, aangezien de drie jonge designers Amber, Leen en Whitney speciale jurken ontworpen die helemaal opgebouwd zijn uit flyers.

Op 4 maart zal Generatie A de kers op de taart plaatsen in het Centraal Station door samen met een aantal Antwerpse scholen een waanzinnige murga-stoet te organiseren, een Braziliaans carnavalsfeest. Generatie A zal gedurende de hele campagne gesteund worden door een groep vrijwilligers om het woord te verspreiden.

© 2010 – StampMedia – Tekst: Vincent Buyssens, Foto’s: Tom Clabots

dagelijkse newsletter

take down
the paywall
steun ons nu!