Lokaal, Antwerpen, Antwerpen, campagne, deeltijds kunstonderwijs, dko, stampmedia -

Stedelijk Deeltijds Kunstonderwijs spot creatief talent

Het Stedelijk Deeltijds Kunstonderwijs (DKO) van Antwerpen stuurde alle 6- en 8-jarigen in Antwerpen een affiche. Ze moeten deze voor 24 september creatief inkleden. Met de affichecampagne ‘Kunst… dat kan ik ook’ wil het DKO kinderen laten kennismaken met het kunstonderwijs.

woensdag 8 september 2010 16:55

Voor het tweede jaar op rij wil het Stedelijk Deeltijds Kunstonderwijs van Antwerpen kinderen creatief aan het werk zetten.

De campagne ‘Kunst…Dat Kan ik Ook’ laat kinderen een affiche omtoveren. Ze moeten hun kunstwerk aan het raam hangen zodat iemand deze kan spotten.

De spotters kunnen het DKO verwittigen als ze een mooie creatie zien hangen. Elke week worden er vier winnaars gekozen die een knutselkoffer en een gratis inschrijving in een stedelijke Antwerpse academie naar keuze winnen.

Scholen doen mee

Ook de stedelijke basisscholen doen mee aan de wedstrijd. Leerlingen van het 1ste en 3de leerjaar moeten hun affiches omhoog hangen aan de ramen van hun school. De basisschool met de leukste creaties krijgt gratis muzische workshops van het DKO.

DKO wil met deze campagne enkel 6- en 8-jarigen aanspreken omdat dit de leeftijden zijn waarop de kinderen in het kunstonderwijs beginnen.

Het grote doel van de campagne is dan ook al deze kinderen en hun ouders laten kennis te maken met het deeltijds kunstonderwijs.

YouTube

Er loopt eveneens een campagne voor jongeren. De talentenjacht ‘Kunst…Dat Kan ik Beter’ geeft jongeren de kans hun kunsten te tonen op YouTube. Hiermee kunnen 12- tot 18-jarigen bioscooptickets of een gsm touch winnen.

Voor meer info over de affichecampagne kunt u terecht bij www.kunstdatkanikook.be/wedstrijd.

2010 – StampMedia – Jani Verheyden

dagelijkse newsletter

take down
the paywall
steun ons nu!