De community ruimte is een vrije online ruimte (blog) waar vrijwilligers en organisaties hun opinies kunnen publiceren. De standpunten vermeld in deze community reflecteren niet noodzakelijk de redactionele lijn van DeWereldMorgen.be. De verantwoordelijkheid over de inhoud ligt bij de auteur.

brengt schade aan de rechten van de klanten

dinsdag 14 december 2021 11:13
Spread the love

met goedkeuring van ombudsdienst bpost en bevoegde Minister … 

Centrum Leuven

Ik heb ongeveer 50 brieven en briefjes voor pakjes en aangetekende brieven op de grond gevonden  tussen april en einde oktober 2021 ,rond sint-jacobsplein, Brusselsestraat, tervuursestraat, kapucijnenvoer, bankstraat… ongeveer 20% van centrum Leuven.

Ik  veronderstel dat ongeveer 200 brieven en briefjes verloren gegaan zijn, waarschijnlijk ook in andere wijken.

Er zijn ernstige fouten gebeurt door postmannen en  klantendienst van bpost  die een grote schade aan hun  klanten en aan het algemeen belang gegeven hebben.

 

klantendienst heeft  ernstige beroepsfouten gemaakt 

Als ik eind april, begin mei 2021 de klantendienst van bpost gecontacteerd heb vind ik dat ze onmiddellijk moesten beginnen met een onderzoek  of vragen aan directeur kantoor Leuven om een serieus onderzoek te voeren.

Was het een onbekwame postman? kon geen Nederlands? kende  de straten van Leuven niet goed? was te ‘nonchalant’? wilde schade aan bpost geven? werkte de postman ook in andere wijken?

Bij elke mail opent klantendienst bpost een nieuw klachtnummer en sluit de vorige klacht:

1-3579432728, 1-3579422728,1-35881758861, 1-36459205818

….!

Ik ben van mening dat de klantendienst van bpost  ernstige beroepsfouten gemaakt heeft!

In plaats van een onderzoek te voeren kreeg ik nietszeggend, respectloze antwoorden. Klantendienst van bpost heeft nooit mijn klachten ernstig genomen.

Ik ben van mening dat de bevoegde instanties  moeten   onderzoeken de grote nalatigheden, de grote schade aan de klanten en algemeen belang door bpost .

Zie ook klachten bij  https://www.facebook.com/bpost.official

hier een antwoord  van 5 mei 2021 van  klantendienst bpost:

“Beste klant,Hierbij verwijzen we je naar jouw vraag van 05/05/2021 in verband met het distributieprobleem dat je jammer genoeg hebt ondervonden.

We hebben de verantwoordelijke nogmaals op de hoogte gebracht van dit voorval. Ook willen we je bedanken om ons hiervan op de hoogte te brengen. Dankzij klanten zoals jou kunnen we steeds onze dienstverlening verbeteren!

Ten slotte bieden we je bij bpost nogmaals onze excuses aan voor dit ongemak. En natuurlijk staan we steeds ter beschikking voor verdere vragen of opmerkingen, en danken we je voor je vertrouwen. Met vriendelijke groeten,

Jouw klantenadviseur”………… (volgens DWM: U mag geen persoonlijke gegevens (naam, toenaam etc) publiceren van mensen met aantijgingen. We kunnen daarvoor voor de rechter worden gesleept.)Ik heb wel tot einde oktober brieven op de grond gevonden !!!

 

 

Ik heb ook al in mei een mail naar ombudsdienst bpost gestuurd:

3/05/2021 18:09
info@omps.be
vervolg van mijn klacht,
dag,
Ik informeer dat ook vandaag ,3 mei heb ik weer een briefje  (niet verfrommeld) voor een pakje  op straat gevonden ongeveer 30 m van het juist adres ,………(dicht bij sint-jacobsplein). Daardoor ben ik met de naam op het briefje gaan bellen op het juiste apart.  en heb aan mevrouw haar briefje  gegeven “32320xxxxx3599(?) ,pakjespunt :……… afzender ……(volgens DWM:U mag geen persoonlijke gegevens (naam, toenaam etc) publiceren van mensen met aantijgingen. We kunnen daarvoor voor de rechter worden gesleept.)
Als ik het briefje  niet zou gevonden hebben zou de mevrouw haar pakje niet gekregen hebben!!!
Ik bevestig mijn klachten dat sinds lang een structureel probleem is met bedeling post/pakjes door bpost Leuven.
Ik ben van mening dat nodig is een onderzoek door een onafhankelijk instantie.

vriendelijke groeten,janu

 

-hier een mail van 8 juni naar klantendienst bpost:

“dag,
Weer een briefje voor een pakje op de grond gevonden  rond 14 20 uur,tegenover Brusselsestraat xx, Leuven, Voor een pakje voor P. H. ,Brusselsestraat x0x/0x0x , Ik ben gaan insteken.
afzender …………, 323xxx33430000xxx1405030,
groeten,Janu”

 

Artikel van journalist Astrid Roelandt in ‘Het Laatste Nieuws’  van 30 juli over veel klachten van klanten die zeggen dat hun brieven en pakje niet aankomen:

Als bpost zo voortdoet zitten er straks alleen maar facturen in de bus’

https://www.hln.be/nieuws/onze-opinie-als-bpost-zo-voortdoet-zitten-er-straks-alleen-nog-maar-facturen-in-de-bus~adbab3ee/

Ik heb  een mail naar journalist Astrid Roelandt en  geen antwoord gekregen.

-24 november 2021 mail naar Minister Petra De Sutter :
(over nieuwe taks sinds 1 juli  voor pakjes van buiten E.U.)
           ‘….Anderen Nalatigheden:
 ik heb ongeveer 50 brieven of briefjes van aangetekende brieven of pakjes op de grond gevonden. Die ik daarna op de juist adressen ging insteken. (area rond sint-jacobsplein,ongeveer 25% van centrum Leuven binnen de ring).
Sommige briefjes voor pakjes waren verfrommeld ,kan zijn dat ze de pakjes afgeleverd hebben maar ze moeten de briefjes toch niet op de grond gooien. Ik ging dan insteken in de juiste adressen. In oktober heb ik nog 3 brieven gevonden die verkeerd gepost waren .       Sint-jacobsplein Leuven is wel moeilijk want de kleine straten daarrond hebben  andere namen. De postmannen lijken niet goed opgeleid te zijn en ook het stratenplan van Leuven niet te kennen.
April, Mei ,juni 2021 was erg, ik vond om de 3 dagen briefjes voor pakjes of aangetekende brieven en daarom heb ik contact genomen met klacht dienst van bpost.
Altijd een antwoord gekregen waar ze schrijven dat ze hun beste doen.!
Op een week heb ik elke dag brieven of briefjes voor pakjes gevonden. (7 dagen achter mekaar een brief of briefje op de grond gevonden)!!!
bv. een brief in nummer. …….straat nummer 145 maar in feite voor nummer 143 was ,volgende dag weer een brief in nummer 145 maar was voor een andere straat een beetje verder.
Het leek op een reality show met een verborgen camera!

Ik denk dat bpost werkt(e) met onderaannemers die Leuven niet kennen en slechte kennis van het Nederlands hebben.

Vriendelijke groeten,janu “
Mijn brief had twee onderwerpen ,de nieuwe taks sinds 1 juli 2021 op pakjes van buiten E.U. maar ook over de andere nalatigheden van bpost bij uitreiking van brieven en briefjes bij de klanten.
Geen antwoord gekregen over tweede deel van brief ‘over andere nalatigheden’
Minister Petra De Sutter  vindt normaal  dat ik op zes maanden 50 brieven en/of briefjes voor pakjes, aangetekende brieven op de grond gevonden heb? 
Minister en kabinet tonen weinig respect voor het algemeen belang en voor zwakke burger.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210812_91378911
Klacht bij Ombudsdiesnt.bpost
Bemiddeling P21120004
mail van 2 december 2011:
Dag,
Nalatigheden van begin jaar tot begin juli 2021 heb ik ongeveer 50 brieven of briefjes van aangetekende brieven of pakjes op de grond gevonden. Die ik daarna op de juist adressen ging insteken. (area rond sint-jacobsplein,ongeveer 25% van centrum Leuven binnen de ring).
Sommige briefjes voor pakjes waren verfrommeld ,kan zijn dat ze de pakjes afgeleverd hebben maar ze moeten de briefjes toch niet op de grond gooien. Ik ging dan insteken in de juiste adressen. In oktober heb ik nog 3 brieven gevonden die verkeerd gepost waren . Sint-jacobsplein is wel moeilijk want de kleine straten daarrond hebben een andere naam. De postmannen lijken niet goed opgeleid te zijn.
April, Mei ,juni 2021 was erg, ik vond om de 3 dagen briefjes voor pakjes of aangetekende brieven en daarom heb ik contact genomen met klacht dienst van ……….
Altijd een antwoord gekregen waar ze schrijven dat ze hun beste doen.
Op een week heb ik elke dag brieven of briefjes voor pakjes gevonden. (7 dagen achter mekaar een brief of briefje op de grond gevonden)
bv. een brief in nummer 145 maar in feite voor nummer 143 was ,volgende dag weer een brief in nummer 145 maar was voor een andere straat een beetje verder.
Het leek op een reality show met een verborgen camera!

Ik denk dat bpost werkte met onderaannemers die leuven niet kennen en slechte kennis van het Nederlands hebben.

Vriendelijke groeten,janu
Antwoord van ombudsdienst bpost van 3 december waar ze onwaarheden schrijven:
Meldingnummer P2112 0004

Geachte heer ,Wij willen u toch even opmerken dat wij u geen antwoorden hebben gegeven. U heeft in het verleden al 2 meldingen gedaan en deze zijn doorgestuurd naar bpost als niet ontvankelijke klachten omdat u eerst geen melding had gedaan bij bpost. P21040954 en P21050073. Indien u antwoorden heeft van onze dienst gelieve dan deze door te sturen, zodat wij dit kunnen nazien. Met vriendelijke groeten,                                                                             ……………….(volgens DWM:U mag geen persoonlijke gegevens (naam, toenaam etc) publiceren van mensen met aantijgingen. We kunnen daarvoor voor de rechter worden gesleept.)

                                                                                                                         

hier mijn antwoord tegenover ombudsdient:
‘dag,
Ik heb in mijn brief naar ombudsdienst  wel een antwoord van bpost gestuurd  namelijk  een fotokopie van een mail van 21 november  klantendienst:” Aangezien uw dossier gesloten is, zullen wij geen gevolg geven aan je e-mail, als u ons nieuwe informatie wil sturen kan je via onze website link bpost.be “!!!
Zelfs met potlood aangeduid op fotokopie  dat klantendienst van bpost geen nummer van dossier geeft en ook ‘anoniem’  tekent gewoon met bpost.be’.

   

Hier mail van 21 november  van klanten dienst van bpost.
“Beste klant,Aangezien uw dossier gesloten is, zullen wij geen gevolg geven aan je e-mail.Als u ons nieuwe informatie wilt sturen, kun je, via onze website, contact met ons opnemen via de volgende link bpost.be.Je kan ons ook steeds bellen op het nummer 022 012345 van maandag tot vrijdag van 8u tot 12u30 en van 13u tot 18u en op zaterdag van 9u tot 13u.Met vriendelijke groeten,Klantendienst bpost”
Nog een antwoord van Ombudsdienst dienst van 6 december:
Meldingnummer P2112 0125

Geachte,

Je melding met nummer P2112 0125 zal worden afgesloten en zal worden toegevoegd aan P2105 0073.Bedankt om ons in te lichten over uw e-mail naar de journalist, maar aangezien u geen recente voorbeelden hebt, openen wij geen nieuw onderzoek.Voor vragen, opmerkingen of extra informatie kan u antwoorden op deze mail met steeds het initiële meldingnummer P2105 0073 in het onderwerp. Met vriendelijke groeten,

……………………….

 Hier  nog een surrealistische mail van ombudsdienst bpost van 7 december!!!:
Meldingnummer P2112 0004

Geachte heer ,U heeft ons op de hoogte gebracht van uitreikingsproblemen waarbij post wordt gegooid op de grond. Wenst u dat wij daarvoor ook een dossier opstarten? Met vriendelijke groeten,…………………………….

volgens DWM:U mag geen persoonlijke gegevens (naam, toenaam etc) publiceren van mensen met aantijgingen. We kunnen daarvoor voor de rechter worden gesleept.’

                                    Zwakke Klant
Ik vind dat klantendienst, ombudsdienst van bpost  en minister tonen  weinig respect voor de zwakke klant van bpost  wat ik ervaar als  misbruik van vertrouwen.
Ze vinden normaal dat tientallen brieven, briefjes van pakjes en aangetekende brieven verloren op de grond  liggen!
Ik heb stress gehad, tijd verloren om de fouten van een onbekwame postman  recht te zetten zodat de klanten van bpost toch hun post krijgen!    
Ik vraag  een morele schade vergoeding van bpost ,1 euro per brief, Ik vraag 50 euro morele schade vergoeding van bpost!
Ik heb wel respect voor de klanten van bpost anders zou ik alle verloren brieven en briefjes naar de ombudsdienst van bpost sturen.
En schande, een ombudsdienst die goed praat grote nalatigheid,  vijftig brieven en briefjes  verloren op openbare weg.!
Waarom kan de klantendienst van bpost en ombudsdienst van bpost zoiets niet begrijpen! en blijven ontkennen de getuigenis van zwakke burger. Steeds  respectloze antwoorden sturen die tonen misprijzen voor de zwakke burger.
Grote vertragingen voor pakjes van buiten EU | De Standaard                                                                                                                                         ook klachten bij fb ‘durf te vragen Leuven” :

“Beste Janu,

Ik heb uw blog over Bpost in draft gezet wegens schending van GDPR-regels. U mag geen persoonlijke gegevens (naam, toenaam etc) publiceren van mensen met aantijgingen. We kunnen daarvoor voor de rechter worden gesleept.
U kan de blog enkel terugplaatsen als u al de persoonlijke gegevens eruit haalt.
Met vriendelijke groeten,
Keltoum “
actualisering 14 januari 2022:
Wij ontvingen de resultaten van het onderzoek en, zoals beloofd, brengen wij u op de hoogte. bpost meldt ons dat zij over al de informatie beschikten om uw zendingen UM276662910JE en UM277129208JE in te klaren. Zending UM276662910JE werd ingeklaard op 19/11/2021 maar door u werd geweigerd op 2/12/2021, waardoor deze werd terug gezonden. Voor zending UM277129208JE lieten we u reeds weten dat de inklaringskosten 21.38 € waren.  (15 € administratieve kosten bpost + de port + de waarde van de zending x 6 % BTW). Wij begrijpen dat u hiermee niet akkoord gaat en dat uw aankoop daardoor veel duurder is, maar dit is het gevolg van de nieuwe regeling rond de BTW sinds 1/07/2021 voor zendingen buiten de EU. U heeft deze kosten niet betaald, waardoor deze zending terug is gestuurd. Als u de kosten van de aankopen wilt recupereren, dient u zich te wenden tot de verkopers. Deze blijft namelijk eigenaar van de zending tot u hem correct ontvangen hebt. In dit geval zijn de goederen teruggestuurd naar de verzender. Op onze vraag werd het uitreikingskantoor van Leuven bevraagd over uw meldingen omtrent post die op de grond achtergelaten werd. bpost kon door gebrek aan duidelijke details zoals foto’s van de feiten geen grondig onderzoek uitvoeren. Volgens de klantendienst zijn er geen meldingen hierover ingediend door andere klanten. Volgens de teamleader van het uitreikingskantoor was er tussen april en november 2021 een vervangende postbode op de ronde. Deze mensen hebben minder ervaring op de ronde en maken mogelijk sneller fouten, maar wij menen dat dit geen excuus mag zijn voor fouten. Wij hebben aan bpost gevraagd om de werkzaamheden van nabij op te volgen. De teamleader is ter plaatste geweest en er zouden momenteel geen klachten zijn hierover in de straat. De postmannen die de ronde verzekeren, werden op de hoogte gebracht om de briefwisseling correct uit te reiken. Als u binnen de 3 maanden na het afsluiten van ons dossier toch nog brieven zou aantreffen die op de grond worden gegooid, gelieve hier dan een foto van te nemen. Dan mag u dit aan ons rechtstreeks doorsturen zonder eerst contact te moeten opnemen met de klantendienst van bpost.  Hierbij sluiten wij uw dossier bij onze dienst af. Als u nog vragen of opmerkingen hebt over dit dossier, kunt u ….. contacteren op het telefoonnummer 02 221 02 23 of per e-mail: info@omps.be.Met vriendelijke groeten,

 

Creative Commons

take down
the paywall
steun ons nu!