Vermits “ik” sinds mijn “uitkomen” enige ervaring heb met o.a. advocaten vraag ik me af, als ook boekhouder zijnde van opleiding, hoe zij hun boekhouding voeren?…
Ben bij menigeen “geweest” en de bewijzen van betaling variëren telkens. Ben nu gelukkig bij een kantoor dat zeer strikt de regels volgt en dus per betaling een bewijs aflevert dat ineens geldig is voor de Directe Belastingen.
Bij “anderen” is dat gewoon een briefje of een kwitantie of een ander bewijsje wat niet eens ergens ingeschreven wordt en waar ik dus mijn twijfels over heb of dit wel “gedeclareerd” wordt edoch wellicht “verdwijnt” het met “het dossier”. Heb zo een paar voorbeelden…
Vind dat men bij deze “notabelen” de witte kassa moet invoeren want hier gaat het om véél meer “geld”. B.v. een “standaard ereloon per uur” is 100€ plus btw 21% = 121€. Wablief?
Gelukkig zijn er ook witte raven maar, excuses dat ik het even poneer, er zijn heel veel graaipraktijken en weerom “gesjoemel”.
En dat is niet alleen bij advocaten zo want dan richt ik mijn pijlen op “het Notariaat”: “ik” zou daar ook eens een boekhouding onder de loep willen nemen…
Enzovoort en weerom “werk aan de winkel”!