De community ruimte is een vrije online ruimte (blog) waar vrijwilligers en organisaties hun opinies kunnen publiceren. De standpunten vermeld in deze community reflecteren niet noodzakelijk de redactionele lijn van DeWereldMorgen.be. De verantwoordelijkheid over de inhoud ligt bij de auteur.

ABVV blijft dienstverlening garanderen

ABVV blijft dienstverlening garanderen

Het ABVV ontvangt een stijgend aantal vragen van verontruste werknemers en werkzoekenden. Velen zijn bezorgd over de impact van het coronavirus op hun werk- en leefsituatie. Werkzoekenden vragen zich af of ze op het einde van de maand nog een werkloosheidsuitkering zullen ontvangen. Het ABVV blijft ook in deze moeilijke tijden dienstverlening garanderen.

donderdag 19 maart 2020 16:42
Spread the love

Geen angst voor inkomen bovenop zorg voor gezondheid

Als gevolg van de corona-crisis zijn ook de ABVV-kantoren gesloten. Achter gesloten deuren en op afstand loopt de essentiële dienstverlening echter verder. Onze medewerkers zetten alles op alles om de uitbetaling van de werkloosheidsuitkeringen te verzekeren en juridische dossiers af te handelen.

Ook de vakbondswerking in bedrijven en ondernemingen loopt ondanks de crisis door: delegees en secretarissen blijven bereikbaar om problemen op de werkvloer snel op te lossen.

Digitale dienstverlening

Voor de vele duizenden extra aanvragen wegens tijdelijke werkloosheid zorgen we dat de papierwinkel snel in orde komt via een versnelde procedure die van thuis uit kan worden geregeld op www.tijdelijkewerkloosheid.be. 

Het ABVV blijft bereikbaar langs digitale weg, via e-mail of telefoon. Werkloosheidsdossiers kunnen opgevolgd worden via de online applicatie ‘Mijn ABVV’. Volledige werklozen kunnen hun stempelkaart digitaal invullen en indienen via de beveiligde website van de RVA of de sociale zekerheid.

 

Het ABVV bundelde alle nuttige informatie voor werknemers en werkzoekenden op www.abvv.be/corona.

Creative Commons

dagelijkse newsletter

take down
the paywall
steun ons nu!