about
Toon menu

Provinciale musea zetten jongeren in voor hun promotie

ANTWERPEN - Tijdens de zomermaanden organiseren de vier Antwerpse provinciale musea, in samenwerking met vzw Piazza dell’Arte, workshops voor jongeren. De jongeren krijgen twee dagen tijd om samen een promospot voor de musea te maken.
donderdag 22 juli 2010

Vindt u dit artikel de moeite? Geef ons dan uw fair share.

Piazza dell’Arte is een mobiele kunsteducatieve organisatie die jonge mensen de kans geeft zich creatief te ontplooien. Dit kan gedurende vier tweedaagse workshops in de vier provinciale musea van Antwerpen.

In het Foto-, Mode-, Diamant- of Zilvermuseum kunnen twaalf jongeren tussen 15 en 18 jaar experimenteren met het thema van het desbetreffende museum. Met de nieuwste video- en mixedmediatechnieken creëren ze een spot om het museum te promoten.

Sterke staaltjes

Om tot de promospot te komen, werken de drie partners samen. De tieners brengen de ideeën aan, de musea en lopende tentoonstellingen dienen als inspiratiebron en Piazza dell’Arte zorgt voor deskundige begeleiding.

De musea hebben alvast vertrouwen in de jongeren, want het spotje zal nadien ook effectief gebruikt worden. “We verwachten geen doordeweekse promofilmpjes, maar sterke staaltjes audiovisuele kunst”, luidt het.

De workshop vindt plaats op 22 en 23 juli in het Fotomuseum, 29 en 30 juli in het Modemuseum, 19 en 20 augustus in het Diamantmuseum en 27 en 28 augustus in het Zilvermuseum.

Geïnteresseerden kunnen inschrijven via de site. Doorklikken naar de verschillende musea.

© 2010 - StampMedia – Ruud Boeckx