Meer dan ooit heeft de wereld nood aan onafhankelijke journalistiek.

Meer dan ooit is het nodig om een tegengeluid te laten horen.

Steun daarom DeWereldMorgen.be

Ja, ik doe een gift

about
Toon menu

DeWereldMorgen.be lanceert nieuwe site

Het is zover. Na veel zweten en zwoegen kunnen we u eindelijk onze nieuwe site presenteren. Rebels als vanouds, maar met een rustigere look zodat u sneller vindt wat u zoekt. De site is dankzij het nieuwe design ook veel makkelijker leesbaar vanop tablets en smartphones.
zondag 16 maart 2014

Onze vrijwillige medewerkers zullen daarnaast blij zijn met de vernieuwde 'achterkant' van de site: artikels, foto's en films opladen gaat veel sneller en makkelijker dan voorheen.

Deze vormelijke make-over gaat hand in hand met een interne vernieuwingsoperatie. In 2013 verlieten woordvoerders Han Soete en Dirk Barrez het team om zich op andere projecten te concentreren. Onder meer naar aanleiding daarvan werd de hele interne structuur hervormd. Zo nemen Bieke Purnelle en Ciska Hoet de algemene coördinatie op zich, terwijl Christophe Callewaert de redactionele leiding waarneemt.

We zijn bovendien erg blij te kunnen melden dat het team aangevuld werd door eindredacteur Marc Kregting en journalist Thomas Decreus. En natuurlijk blijven Keltoum Belorf, Lode Vanoost, Robin Brackez en Peter Schelck trouw op post. Samen met de vele vrijwilligers zal het team erover waken dat u zoals altijd bij ons terecht kan voor stemmen, analyses, verhalen en visies die bij andere media niet of nauwelijks aan bod komen. 

Daarnaast starten we vandaag ook met de parallelle website DeWereldMorgenLight. Op vraag van heel wat lezers vindt u daar kortere en vereenvoudigde versies terug van de artikels van onze homepage. Deze site is dan ook speciaal voor wie van eenvoudigere teksten houdt - of gewoon voor de snelle nieuwszoeker. 

En dat is nog niet alles. Want binnenkort mag u zich naast onze vaste vrijwilligers ook verwachten aan nieuwe auteurs. Onder meer Celia Ledoux, Ingrid Verbanck, Tuur Viaene, Philippe Diepvents en Fikry El Azzouzi zullen op regelmatige basis voor ons schrijven.

Wij zijn kortom trots op onze onze nieuwe site, op ons team en uiteraard op onze vele vrijwilligers. Bovendien willen we bij dezen uitdrukkelijk onze steungevers bedanken. Het is immers dankzij hen dat we dit kunnen verwezenlijken. We kijken uit naar uw reactie.

Deze nieuwssite is niet-commercieel, onafhankelijk en 100% gratis dankzij uw steun. We rekenen op uw fair share. Maandelijks, Jaarlijks, Eenmalig.

reacties

2 reacties

  • door Jan Willems op woensdag 26 maart 2014

    Nu de Bild-vormgeving van de site eindelijk is verdwenen, ziet het er heel wat aantrekkelijker, overzichtelijker en dus beter uit. Ik ben, zo blijkt, dus niet de enige die een ‘hekel’ heeft aan ellenlange artikels. Wat niet betekent dat ik ze niet lees. Maar dat soort artikels, doorgaans geschreven door 'geletterde' mensen, is echt niet meer van dit digitale tijdsgewricht. Voor zo’n artikels zijn printmedia de aangewezen formule. Deze opmerking heeft niks te maken met populisme, zoals door sommigen wordt beweerd. Het is gewoon journalistieke ambacht. (Begin jaren 1970 was er het RTT-schandaal, geknoei bij de aanleg van gebouwen. Hugo De Ridder volgde de affaire in De Standaard. Toen hij nadien de balans van zijn verslaggeving opmaakte, kwam hij tot de vaststelling dat een piepklein kaderartikeltje over de kostprijs van de beplanting – uiteraard spotgoedkoop in vergelijking met de bouwwerken zelf – de meeste verontwaardigde reacties had uitgelokt. The medium is the message!) Nog altijd is mij niet duidelijk welke criteria gehanteerd worden om een artikel in the picture te zetten. En ik hoop dat columnist Philippe Diepvents in de toekomst zowel inhoudelijk als taalkundig wat ‘steviger’ uit de hoek komt. Zo hoort dat in columns!

  • door Marc Vandepitte op woensdag 26 maart 2014

    Een hele dikke proficiat. De realisatie van DWM als alternatieve mediasite op een dergelijk hoog en professioneel niveau is tamelijk uniek in Europa. Het is met zo een beperkte ploeg en heel beperkte middelen ook een ongelofelijke krachttoer. Jullie mogen er echt fier op zijn. Julie vervullen een onvervangbare rol in ons door en door gecommercialiseerd medialandschap. Bedankt en doe zo verder.

Het is niet langer mogelijk om te reageren.

Lees alle reacties